Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a79r34e36k 21V49e13s25e49l92ý 8533213737987

Pokud budeme hodnotit vývoj v posledních 20-ti až 30-ti letech, pak největší ekonomický skok nastal v Číně, kde panuje kombinace "komunismu" a "kapitalismu".

Představa fungující neřízené ekonomiky je dle mého názoru utopická - za optimální považuji "regulované tržní hospodářství".

+1/0
20.11.2016 21:24
Foto

F34r97a88n70t70i32š19e63k 44K83š34í45r 2579906455

Mýlíte se. Oblasti, které v Číně ekonomicky expandují, fungují na čistém neregulovaném kapitalismu.

0/0
20.11.2016 23:46

L90u48b56o65r 61A89d98á32m73e40k 4783419366636

Není, když si uvědomíte, v tržním hospodářství nějaká regulace existuje a to volno-tržní regulace producentů, prodejců spotřebitelem. Mě spíš zajímalo jak a čím byste optimálně zreguloval byrokratické monstrum jehož čelní představitele dostávají miliony* za to, že neustále škodí, komplikují životy, někdy i celé společnosti uvrhnou do chudoby a do války. Nebo to už je ten optimální zlovůli regulující model?

*Když tak si prosím vypočítejte kolik obdrží >>každý<< český poslanec při čtyřletém pobytu ve sněmovně.

0/0
21.11.2016 17:20
Foto

P23a40v97e10l 19M85a43c29h94a79č38e84k 5941452493

Všechny tyhle školy jsou seskupením teoretiků, kteří popisují, jak by se měl organismus podle nich chovat. Jejich problémem je, že povětšinou teoretizují o tom, co už uplynulo a vracet se (zřejmě) nebude.

To, co jste tu opsal je možná pro vás zajímavé, ale v praxi naprosto nefunkční a spíše obtěžující.

+1/0
20.11.2016 20:56
Foto

F12r74a90n21t78i57š53e95k 55K22š18í35r 2759246405

Naštěstí se mýlíte. Nedávno jsem četl od Tantiéra Kolapsy složitých společností kde popisuje pády takových říší jako byla Mayská říše, Chacoánská říše a Římská říše. Jeho závěry jsou plně v souladu s tvrzeními rakouských ekonomů.

Je jasné, koho tyhle informace obtěžují. Především ty, kteří jsou závislí ekonomicky a společensky na současném stávajícím systému.

+1/0
20.11.2016 21:19
Foto

F91r89a81n10t30i53š35e44k 48K15š11í71r 2529756365

Taintera -

0/0
20.11.2016 21:20

L75u94b62o81r 70A65d86á30m56e15k 4693439526876

Dobrý den, a co přesně je na tom "nefunkční a spíše obtěžující"? Děkuji.

0/0
21.11.2016 17:13

K11a60r67e14l 64N86o47v12o94t25n94ý 6765397520160

"Neřízené tržní hospodářství" je stejný eufemismus či oxymoron jako komunismus.

Pěkná teorie na papíře, reálně pěkný bugr.

Když vyklidí pole stàt, který do určité míry plní přání občanů-voličů, no tak se vehementně chopí této moci korporace, oligarchie, monopoly, které Vám hodně rychle předvedou "svobodný trh"

0/0
20.11.2016 18:51
Foto

F76r85a10n29t28i45š23e71k 92K53š74í14r 2699346935

Ano, takto to tvrdí mainstreamoví ekonomové. Stát nikdy neplnil a ani nebude nikdy plnit přání občanů takovým způsobem, aby nezasahoval do práv a majetku jiným občanům. Této selektivní činnosti si již dávno všimly vámi obávané korporace a oligarchové a skrze stát si zabezpečují své monopoly a snadné zisky, které by v konkurenčním boji těžko dosáhly.

+1/0
20.11.2016 19:08

K60a20r82e56l 47N53o42v66o87t88n88ý 6725987470860

Ve společnosti jsou různé skupiny, třídy atd. a jejich zájmy. Některé skupiny jsou si daleko lépe vědomý svých zájmů a mají mnohem silnější nástroje k prosazování svých zájmů. Jsou to Vámi jmenované skupiny.

Ten "neideální" stát, který vy dokolečka dokola kritizujete, a v podstatě usilujete o jeho likvidaci, je jediná a NEDOKONALÁ obrana proti jmenovaným skupinám. I to při souhlasu s Vaší kritikou, že na stát mají často větší vliv korporace než vůle občanů.

Vaše ideologie a stoupenci jsou předskokani korporátního fašismu, a této skutečnosti neutečete i kdybyste slovo svoboda vyslovoval 1000 x denně.

0/0
20.11.2016 19:32
Foto

F93r35a44n23t79i28š68e23k 33K52š86í88r 2749606885

Ale kdepak, ty korporace už dávno ten stát ovládly a skrz legislativu si vytváří zákony podle svých potřeb. Korporace, aby se naplnily vaše obavy, k tomu potřebují stát. Přesně podle vašich slov - mají mnohem silnější nástroje k prosazování svých zájmů. Bez státu by to měly velmi ztížené, prakticky nemožné. Nejděsivější na tom všem je to, že si i vzdělaní lidé myslí, že je stát dokáže proti korporacím ochránit. Je to ale stát, který již dávno těmto korporacím slouží a jehož sílu pak využijí proti nám všem, protože za nějaký čas nás už nebudou potřebovat.

0/0
20.11.2016 19:52

K82a77r77e10l 64N84o92v82o15t61n43ý 6285217400390

Pane Kšíre, pokud tu nebude stát, budeme slouží korporacím přímo, tedy pokud budeme uznání za vhodné jim sloužit. Oba vidíme některé rysy současného systému shodně, ale vyvozujeme z toho naprosté odlišnosti. Po rozpadu státu se moci chopí ti nejsilnější a nejbezohlednější. Kdopak to asi je?

0/0
20.11.2016 20:32

K71a23r33e15l 58N48o69v56o54t74n90ý 6965587130590

Sám tu přiznáváte defacto, že ekonomická moc pohltila politickou (což je naprosto špatně, dle mého názoru).

A vy tuto nepříznivou rovnici chcete vyřešit tak, že chcete politickou moc dorazit.

0/0
20.11.2016 20:35
Foto

F64r67a16n97t15i20š94e98k 82K12š10í52r 2399606455

Asi proto, že nás nikdo, skrze ekonomickou moc, ovládat nemůže. Skrze politickou ano. Je úplně jasné, kdo se jí zmocní. Ekonomická síla firem je, ve svobodné společnosti, daná pouze tím, jak uspokojuje přání svých spotřebitelů. Asi těžko by uspěl podnikatel, který by vám vyhrožoval, pokud si nekoupíte jeho výrobek. Skrze politiku to dělat může a dělá to.

0/0
20.11.2016 21:07

K10a56r81e93l 80N72o64v68o11t50n22ý 6305327340720

Mi to přijde, že jste mimo realitu. Těžce mimo realitu.

Vždyť soukromí podnikatele si už privatizují některé funkce státu, viz. exekutoři u nás, vojenští kontraktoři např. dříve známý Black Water, soukromé věznice v USA, rozhodčí soudy viz problém s TTIP, ale to pouze osvěžení, jak si soukromé subjekty agresivně privatizují funkce státu. Jak ochotně soukromá sféra výplní mocenský prostor, který stát opustí.

Jak chcete zrušit politiku, politickou moc, která nás v různých formách doprovází od kmenových společenství? Když zrušíte tedy stát, coby nositel politické moci, který tu existuje už několik tisíciletí, jako forma organizování lidské společnosti, kdo převezme jeho funkce ?

Kdo výplní vzniklé mocenské vaakuum ? Příznivci rakouské školy ?

+1/0
20.11.2016 21:25
Foto

F86r43a78n55t96i75š22e22k 34K28š75í24r 2499136585

Stát bude existovat do té doby, dokud v něj lidé budou věřit, protože je to jen fikce založená na víře. Původ státní moci je při kritickém zamyšlení odhalen v pravém světle jako jedna velká nesmyslná bublina lží, pověr, nelogických smyček a politických rituálů. Zločinecké organizace, které jsou schopny různými politickými rituály indoktrinovat populaci, že právo vládnout mají, se tak stávají státy. Domnělá politická autorita k vládnutí potom otevírá vládnoucí vrstvě nové, do té doby nevídané a nepředstavitelné, možnosti. Těmito novými možnostmi jsou například: otevřeně okrást jednu skupinu obyvatel ve prospěch jiné a ještě si přitom připsat kladné body (státní školství, veškerá sociální schémata, podpora podnikatelů, podpora zaměstnanců, a mnoho dalších); otevřeně a bez jakýchkoliv přetvářek pravidelně ožebračovat všechny obyvatele a připsat si kladné body (inflace); otevřeně a bez nutnosti přetvářky používat plody produktivní aktivity obyvatel k vyprovokování a financování téměř nepřetržitých válek a konfliktů a ještě tím zvýšit svou moc a příspěvky; otevřeně používat obyvatele jako nájemné vrahy jiných lidí, které sami nikdy neviděli, a způsobit, že se tím zvýší jejich poslušnost a hrdost k příslušnosti státu (armáda); atd.

+1/−1
20.11.2016 23:43

L94u40b94o19r 74A44d24á63m32e85k 4983989146576

Pane Novotný, ta "teorie na papíře" o které mluvíte umožnila znásobení populace našeho kontinentu. Díky té "teorii" máme co jíst, v hojném množství... a to na rozdíl od společností, které tuto "teorii" z větší části odvrhly a svěřili svůj osud centrálním plánovačům, kteří "to prostě zařídí" (umírání hladem).

Jinak, k těm monopolům... mluvit o monopolech a tak nějak zapomenout na stát je intelektuální omyl nejtěžšího kalibru... Stát je největším a nejsilnějším monopolem (má monopol na násilí), stát vytváří monopoly (legislativou, prostě když chce), stát ostatní monopoly chrání (speciální ochrana, za úplatu, ve "veřejném zájmu".).

Nevím proč se tedy bojíte korporací, oligarchií, monopolů... když přesně takové monstrum tady už máme. Je to jako bát se, že někde vzplane plamen, zatímco za vámi hoří celé město.

+1/0
21.11.2016 17:08

M92i89r72o73s20l24a66v 73B82u63č68e86k 6433563751144

Po r. 1945 - 1948, jsme se mohli stát Rakouskem, vydali se jinou cestou. Nemám důvod kopat do K.Marxe. Jeho přínos je v rozboru Kapitalismu - Pohled Století páry. Dle předpokladu, se mýlil ... Sám Kapitalista pochopil, že jeho nadvýroba je k ničemu, pokud výrobky, služby nebude nikdo zkonzumovávat. Podobně, že pokud nebudou sociálně doprovodné programy - ohrozí sám sebe a celou společnost ....

Předpokládal nového - lepšího člověka ! Pak ona Nadhodnota ... Komunistům nikdy ekonomie nešla. Tu Nadhodnotu strčili do konzumu a vytvořili nové slovo - Zadarmo ! Na Akumulaci Kapitálu, modernizaci - konkurenceschopnost, nezbyly prostředky, typická extenzivita ! ŽP, lesy - řeky, zdržovačka ... Donutili lidi dřít, (přesto nic nevytvořeno HDP), ale odnaučili je hospodařit !

Všelidovost k ničemu nevede, proč taky .... Přišly nové pojmy - Budovat , nebo - vydřít si společnost k žití .... Nikdo pro přijatelnost a upevnění Kapitalismu neudělal tolik prospěšného , jako KSČ a tehdy existující blok. Ukázalo se, že Kapitalismus je schopen reforem - Socialismus nikoliv !

Ta destrukce KSČ - rozbití přirozenosti rodinných firem - od dědka na otce a syna, nás doprovází dodnes ! Mj., tvrdím, že např.KSČ + Hnutí ANO - Úsvit ap. spolky - by vůbec neexistovaly ! Logicky by ti dělní přišli s otázkou - "Co to je a k čemu je to dobré" !? ... V tomto smyslu je náš rozval - ekonomická a společenský obrovský ! Kdo a jak, to dá dohromady ? ... S tím Kárl vůbec nepočítal ... :-)

+1/−1
20.11.2016 15:47



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.