Diskuse
Plýtváme s časem našich dětí ?
Děkujeme za pochopení.
L94e86o44n25t33ý42n41a 82C38h35v52á10t58a59l70o86v13á
Máte pravdu jako vždy, ideální by bylo povinné základní vzdělávání zrušit a školství privatizovat. Jenže stát potřebuje, aby se mu každý upsal, aby každý volil, aby na něm každý byl závislý a k tomu je ideální cesta přes povinné základní státní vzdělávání i když ne každý je vzdělatelný a i u nás je spousta negramotných, ačkoliv vzděláváním prošli.
I43l55o30n77a 28U43b77r70y15o20v39á
Máte v blogu zajímavé tituly. Postupně si počtu. Téma tohoto článku je velmi odvážné. Nejsem odborník na školství, ale rozhodně myšlenky, které citujete, stojí za úvahu. Nedovedu si tedy dost dobře představit, že by se měl model aplikovat v podmínkách dnešní společnosti. Ti, kteří by dostali vzdělání, by se mohli snažit profitovat na úkor těch nevzdělaných. Asi by to mohlo přinést spoustu problémů. Navíc, myšlení lidí je poznamenané tím, v čem žijeme a co je nám vštípené. Spousta lidí by to nebyla schopná přijmout. Jako idea je to pro mě osobně příjemné. Pracuji určitým způsobem s lidmi, řeším jejich problémy. Vím, že lidé mají hlavu napěchovanou spoustou vědomostí, spoustou pravidel, omezení, avšak největší jejich slabinou je umění žít.
L80e82o93n50t43ý39n94a 60C61h68v13á23t91a74l47o33v72á
Vzdělaní vždy budou profitovat na úkor nevzdělaných a je to tak správně, protože vzdělání obětovali výrazně více než nevzdělaní. Na druhou stranu vzdělaní umožní přežití i těm nevzdělaným na nichž zdánlivě profitují. Nevzdělaný mívá pocit jakési křivdy, ale se vzdělaným by neměnil, protože nemusí dlouhé roky studovat, omezit se, nevydělávat, snažit se, budovat si kariéru a pořád se vzdělávat, protože svět se nezastavil, místo toho může ležet doma a skuhrat, pak je otázkou, kdo je na tom hůř. Navíc se ten nevzdělaný může projít po mostě, který projektoval vzdělaný, nemusí bydlet ve svépomocí zbudované zemljance, atd. Ze vzdělaných profitujeme všichni, jen vzdělaní se musí trochu víc snažit, to žádná státní povinnost nezajistí.
M46i63c92h11a65l 42Š70t75a39j12n76r52t
He he zase jsme na stopě velkému spiknutí. A v popředí jsou opět obávaní ONI
Z20b34y43š40e42k 38H13l79i20n15k34a
Jako malí kluci jsme si rádi hráli na vojáky. Dobře, vyblbli jsme se a vyběhali, což má jistě také pozitivní vliv. Ale zůstat jen u takového způsobu učení by bylo dost málo. Jakkoliv nemám systém našeho školství rád, přece jen mi dal celkem podstatné základy pro další život. Určitě by to chtělo systémovou úpravu, ale ne tak, že necháme na dětech, co se samy budou chtít naučit.
R51o26m37a25n 49Š33e74s14t36á28k
Viz níže. Není nutné nechat to na dětech. Stačí to nechat na rodičích, kteří vyberou vhodnou školu podle své úvahy.
M95i25r83o89s88l72a91v 91M69a79c44e39k
pokud by bylo vzdělání zcela přenecháno soukromé iniciativě, počet nevzdělaných, nesociovaných a negramotných lidí by ve společnosti řádově vzrostl
R40o98m40a42n 10Š98e95s41t59á28k
Proč si to myslíte? Podle mne jediné dvě věci, které jsou opravdu důležité, je naučit se číst a psát. A to se dá poměrně snadno zkontrolovat nějakou zkouškou v určitém věku, aniž by kvůli tomu děti musely povinně chodit do školy. Zbytek vzdělávání bych nechal zcela na úvaze rodičů a tržní nabídce školních institucí nezávislé na státu.
V podstatě povinná docházka do státních (základních) škol, které jsou "zdarma", je podle mne kontraproduktivní, protože všechny vzdělávají stejným stylem a brání konkurenci různých vzdělávacích metod, která v konečném důsledku přináší pokrok díky konfrontaci těchto vzdělávacích metod.
Ostatně, to lze ukázat na příkladu diskuse se dvěma různými lidmi. Diskuse s člověkem, který s Vámi souhlasí, je méně přínosná, protože jste se v podstatě nic nového nedozvěděli. Zatímco diskuse s člověkem, který s Vámi nesouhlasí a předkládá své (jiné) názory, je podnětná, protože Vás to nutí o jiných názorech přemýšlet. Ve finále sice nemusíte jiný názor přijmout, ale aspoň jste viděli diskutovaný problém z jiného úhlu.